Heidi Hansen
Logoped og daglig leder

Etter mange års erfaring fra kommunal administrasjon tok jeg i godt voksen alder utdannelse som grunnskolelærer med videreutdanning i spesialpedagogikk. Mastergraden i logopedi ble fullført i 2016. Jeg har nesten ti års erfaring som lærer for minoritetsspråklige, før jeg etter hvert startet som privatpraktiserende logoped på full tid. Innenfor det logopediske fagfeltet har jeg jobbet spesielt med afasi, dysfagi, dysartri, oralmotorikk og taleflytvansker hos voksne.
Av særskilt opplæring/sertifiseringer har jeg:- Medlem i ParkinsonNET. Har også gjennomført tverrfaglig opplæring om Parkinson.
Marit Blørstad Pedersen
Logoped MNLF

Jeg har et årsstudium i psykologi, en bachelorgrad i barnehagelærerutdanning, og mastergrad i logopedi. Mastergraden fullførte jeg våren 2021. Jeg har bred erfaring fra arbeid med barn og unge, og begynte å jobbe som logoped direkte etter fullført logopedstudie. Som logoped har jeg arbeidet med alle de logopediske fagområdene og med alle aldersgrupper, men er særlig interessert i logopedisk oppfølging av barn og unge.
Av særskilt opplæring/sertifiseringer har jeg:
- Oral Placement Therapy/TalkTools, nivå 1 og 2: En hierarkisk tilnærming for å jobbe med munnmotoriske ferdigheter, som legger fundamentet for spising og taleproduksjon.
- Mini-KIDS: En direkte og lekpreget behandlingsform for yngre barn med stamming.
- Minimale Par som språklydsintervensjon.
- En psykolingvistisk intervensjonsmetode for barn med språklydsvansker (P.O.P.T.).
- Stramt tungebånd: Undersøkelse og konsekvens for tale-spising-soving.
- ACT (Acceptance and Commitment Therapy) kurs for logopeder.
- Shape Coding: Systemet er et visuelt kodingssystem som fremstiller grammatikk gjennom farger, former, piler og linjer.
-SOS Feeding Therapy. Behandlingstilbud for barn med spisevansker.
- Restart DCM som er en indirekte behandlingsform for barn som stammer.
- PROMPT er en forskningsbasert tilnærming som vurderer hele klienten ved å se på fysisk-sensoriske, språklege og sosiale-emosjonelle ferdigheter. Metoden tar hensyn til både motorisk tale, språkforståelse og sosial samhandling for å identifisere individuelle styrker og utfordringer.

Marie Sollie
Logoped MNLF
Jeg har en bachelorgrad i spesialpedagogikk og en mastergrad i logopedi. Mastergraden fullførte jeg våren 2024. I tillegg har jeg studert ett år fysioterapi. Jeg begynte å arbeide som logoped rett etter fullført logopedstudie og har erfaring fra arbeid med barn, ungdom og voksne. Som logoped er jeg opptatt av alle de logopediske fagfeltene og liker godt å følge opp både barn og voksne.
Av særskilt opplæring/sertifiseringer har jeg:
- Oral Placement Therapy/TalkTools, nivå 1 og 2: En hierarkisk tilnærming for å jobbe med munnmotoriske ferdigheter, som legger fundamentet for spising og taleproduksjon.
-Primær Progressiv Afasi (PPA), diagnostisering og intervensjon.
- Restart DCM som er en indirekte behandlingsform for barn som stammer.
- En psykolingvistisk intervensjonsmetode for barn med språklydsvansker (POPT)

Elise Mari Soleng
Logoped MNLF
Jeg har en bachelorgrad i spesialpedagogikk og en mastergrad i logopedi. Mastergraden fullførte jeg våren 2019. Jeg begynte å arbeide som logoped og spesialpedagog rett etter fullført logopedstudie og har lang og bred erfaring med barn og unge. Som logoped i Follo Logopedi jobber jeg innenfor alle de logopediske fagfeltene. Det er viktig for meg å se hele mennesket i behandling.
Av særskilt opplæring/sertifiseringer har jeg:
- Oral Placement Therapy/TalkTools, nivå 1: En hierarkisk tilnærming for å jobbe med munnmotoriske ferdigheter, som legger fundamentet for spising og taleproduksjon.
-Primær Progressiv Afasi (PPA), diagnostisering og intervensjon.
- Minimale Par som språklydsintervensjon.
- En psykolingvistisk intervensjonsmetode for barn med språklydsvansker (POPT)
- Kurs i "Tegn til tale"
- Sertifisering i Wechsler Intelligence Scale for Children
